معاون اول رئیسجمهوری دردیداربا نخست وزیر روسیه درمسکو، سازمان همکاری شانگهای را بهترین مجموعه برای توسعه همکاریها وتعامل میان اعضا و تامین نیازها ی انان دانست.
محمد رضا عارف که برای شرکت در بیستوچهارمین نشست نخستوزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به روسیه رفته است ، دراین دیدار درباره اهمیت اجلاس گفت: سازمان شانگهای یکی از بزرگترین سازمانهای منطقهای است که جمعیت کشورهای عضو آن به بیش از ۳,۴میلیارد نفر میرسد.
وی ادامه داد: ۱۰کشور عضو این سازمان از نظر فرهنگی، تمدنی و تاریخی اشتراکات فراوانی دارند و بهترین سازمان برای توسعه همکاریها، رفع و تامین نیازها و تعامل و همکاری محسوب
میشود.
معاون اول رئیسجمهوری افزود: از دو سال گذشته که ایران عضو رسمی این سازمان شده است، رفت و آمد و تعاملات فراوانی در قالب سازمان شانگهای داشتهایم و امیدواریم این روند همکاری به شرایط بسیار خوبی برسد و بتوانیم از مزایای عضویت در این سازمان به نفع خود، کشورهای منطقه وهمچنین استقرار صلح و آرامش وتعمیق دوستی بین ملتها استفاده کنیم.
عارف در این سفر ، علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای، با برخی سران و مقامات کشورهای عضو این پیمان در زمینه بررسی راههای توسعه همکاریهای اقتصادی، انرژی و ترانزیتی ،گفتگو خواهد کرد.
افزایش استفاده از پولهای ملی در مبادلات تجاری، توسعه پروژههای مشترک انرژی و حملونقل و تقویت همکاریهای منطقهای، محورهای اصلی اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای است .
در این اجلاس ، نخستوزیران روسیه، چین، هند، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان هم حضور دارند.
شما چه نظری دارید؟